0431 - 37 14 00 info@nordiskafonster.se
MENY
Gå till kassan

Betalnings- och leveransvillkor

Handla

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Nordiska Fönster. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Nordiska Fönster rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. Vi på Nordiska Fönster förbehåller sig rätten att neka en order.

Priser

Alla priser är inklusive moms om inget annat anges i offert. Priset är beräknat för avhämtning på vårt lager i Ängelholm. Eventuell frakt framgår i din offert. Bekräftad order går ej att makulera då varje order tillverkas efter kundens önskemål. Godkänd beställning går inte att göra ändringar på. När du väl skickar in din beställning av måttanpassade varor, kan ändringar ej göras. Vid annullering av ej levererad order kommer Nordiska Fönster att kräva full ersättning för samtliga kostnader som Nordiska Fönster har haft i samband med ordern. Var därför noggrann med att kontrollera att allt stämmer i din beställning innan du godkänner. Annullering av order för företag: Annullering av order ej möjlig. Nordiska Fönster AB äger alla produkter tills dess att hela fakturan ärbetald.


Fraktpriser inkl. moms
  • Zon 5 1 595:- *
  • Zon 4 1 795:- *
  • Zon 3 1 395:- *
  • Zon 2 1 095:- *
  • Zon 1 795:- *
* Extra avgift (1 995:-)
 tillkommer för skjutpartier och fönster som är bredare eller högre än 2 280 mm.

Betalning

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år eller för företag att du är registrerad hos Bolagsverket. Samtliga fakturor är av Nordiska Fönster i Ängelholm AB, www.nordiskafonster.se är överlåtna till Klarna. Fakturan skickas i samband med leveransen. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Skulle ansökan ej gå igenom kan du välja något av våra andra betalningsalternativ. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kortbetalning

Nordiska Fönster accepterar betal- och kreditkort från Visa, Mastercard, Maestro. Ingen extra kortavgift tillkommer. Våra kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Klarna.

Delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor.

Med Klarnas konto samlas dina köp under en månad på en faktura som kommer i slutet av följande månad. Läs mer här https://www.klarna.com/se/#account

Avhämtning lager Nordiska Fönster Ängelholm

Hämtning av er beställning är kostnadsfri från vårt lager i Ängelholm. Er order är emballerad på pall och därför behövs släp eller liknande för transport. Detta är för att minimera risken för transportskada av era produkter. Tidsbokning krävs för avhämtning, då behöver ni även tala om vilket ordernummer ni har på er beställning. Order som EJ avhämtas lagerförs MAX 7 dagar från avisering, därefter debiteras 150 SEK inkl moms / dygn. Detta för att kunna ge dig som kund bästa och snabbaste service vid avhämtning av er order. Vi avhämtning SKALL ordererkännande medtagas och visas upp för lagerpersonalen. Ingen order lämnas ut om ovan inte uppfylls.

Viktigt är att ni kontrollerar er order vid avhämtning och avsynar godset med vår personal innan ni signerar. Signeringen betyder att ni som köpare godkänner er beställning och risken för varan går över till dig som köpare.

Lagret är öppet för avhämtning Mån-Fre 07.00-16.00 (Bokning krävs) Tel: 0431-37 14 70 alt. 0431- 37 14 71

Leverans och frakt

Önskas frakt till annan adress än Nordiska Fönster i Ängelholm AB skall detta vara angivet vid beställning eller på offert. Fraktkostnad ska framgå på orderbekräftelsen.

För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. För pall leverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning då avlastning sker med handtruck. Om sådant område saknas kan lossning ej ske och du som kund får då själv ombesörja hemleverans eller via säljaren köpa en ny leverans. Om detta önskas, kontakta er säljare för hjälp.

Vid gods överstigande 2280 mm bredd eller höjd skickas detta med LOK- Olossat köpare på direktbil. Det innebär att du som köpare ansvarar för lossningen från speditörens bil med den utrustning som krävs för detta.

Nordiska Fönster erbjuder inte inbärning. Gods levereras så nära bostaden det är möjligt. Du som kund ansvarar själv för att transportera godset från avlastningsplatsen till avsedd plats. Endast en avlastningsplats ingår. Nordiska Fönster ansvarar EJ för bortforsling av emballage.

Vid avlastning SKALL mottagningskontroll utföras samt kvitteras. Se avsnitt Mottagningskontroll.

Nordiska Fönster levererar ej till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Nordiska Fönster endast leverera till närmsta kaj/hamn eller godsterminal. Köpare ansvarar själv för transport resterande sträcka.

Om du som köpare ej kan ta emot er leverans, lagerförs denne i upp till 14 dagar på speditörens terminal. Detta medför en kostnad som säljare EJ ansvarar för. Denna kostnad kommer att faktureras i efterhand till köpare.

Om köpare ej hämtar ut leveransen från speditörens terminal inom 14 dagar, returneras leveransen till Nordiska Fönsters lager. Köparen är då skyldig att betala returfrakten.

Ändring av leveransadress

När varan har lämnat Nordiska Fönster går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att innan order genomförs och godkänns se till att leveransadressen är helt korrekt.

Leverans till utlämningsställe

Vissa mindre produkter levereras till ett utlämningsställe i närheten av din utvalda leveransadress. Leveransen sker till något av fraktbolagets utlämningsställen. Du får ett sms eller annan avisering när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut varan när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom normalt 14 dagar, mer information får du i och med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det är legitimationskontroll vid uthämtning av varan.

Leveranstid

Vi skickar våra gods med en tredje part. Detta innebär att vi inte kan påverka leveranstiderna från dess att ordern lämnat vårt lager. Om leveransförsening uppkommer tar Nordiska Fönster kontakt med köpare så fort som möjligt och informerar om ny uppskattad leveranstid. Säsong och yttre påverkan kan försena leveransen. Leveransinformation finns via mina sidor alt. Vid kontakt med Nordiska Fönster. Nordiska Fönster i Ängelholm AB kompenserar ej för aviserade leveransförseningar.

Boka inte hantverkare förrän ni har mottagit beställningen, kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått undertransporten. Nordiska Fönster kompenserar ej för merkostnader i samband med avbokning av hantverkare eller övriga kostnader i samband med leverans.

Mottagningskontroll

Det är kundens ansvar att se till att behörig person finns hemma vid leverans. Detta för att kunna kvittera godset samt att kontrollera det.

Vid leverans skall godset besiktigas utvändigt för synliga skador på emballage eller gods som eventuellt kan ha uppkommit under transporten. Även att leverans överensstämmer med orderunderlaget.

Drag bort skyddstejpen för att kontrollera så att inga synliga sprickor finns.

Kontrollera karmar och bågar efter hack och repor.

Kontrollera glasytor efter sprickor eller repor.

Kontrollera emballaget efter onormala skador.

Transportskador som är synliga skall fotodokumenteras samt anmälas till chaufför vid mottagande.

Notering på fraktdokument skall göras av chaufför. Kopia på fraktdokument skall överlämnas till mottagare.

Transportskada enligt ovan kan ej åberopas om anmälan inte görs inom 4 dagar från mottagande.

Dolda skador eller brister i leverans som upptäcks när godset packats upp, som inte upptäckts direkt vid leveransmottagningen skall inom 1 månad från leveransmottagningen anmälas till Nordiska Fönster av köparen innan produkten får monteras.

Är emballaget skadat med detta inte finns noterat på fraktsedel och man sedan upptäcker att godset är skadat utgår ingen ersättning.

Skadade eller felaktigt levererade produkter får inte monteras in utan skriftligt godkännande från Nordiska Fönster och måste lagras tills utredningen är klar. Kontakta alltid Nordiska Fönster vid ovan händelse.

VIKTIGT är att ni kontrollerar er order enligt ovan vid mottagning och avsynar godset innan ni signerar. Signeringen betyder att ni som köpare godkänner er beställning och risken för varan gåröver till dig somköpare.

Nordiska Fönster friskriver sig all ytterligare krav från kunden gällande ersättning till följd av transportskador, leveransförseningar via 3:e part eller skadade produkter.

Trygg e-handel logotyp
Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.